сряда, юни 22, 2005

WSUS

Вече втора седмица как инсталирaх Windows Server Update Services (WSUS) - работи си нормално и ъпдейтва добре :). Според мен много юзъбъл фючър.Няколкото линка които ми свършиха добра работа като за домашно преди инсталацията и настройката са този и този (Configure WSUS) Освен това тук хората са се справили доста добре - кратко стегнато и ясно обясняват за какво иде реч и икономисват тонове безсмислените и маловажни детайли от МS TechNet Guides. WSUS-a така или иначе си иска IIS като на всичко отгоре може да използва X.501 и X.509 certificates. Не съм ги пуснал още в нашият LAN ама мисля да го направя в скоро време ... не че ми трябват ама като си ги имам като опция защо пък да не ги използвам
Интересното за настройката на WSUS-a е да накараш всички клиенти да се ъпдейтват от локалният ъпдейт сървър. Тъй като така или иначе си имаме AD идеята беше да се ползва GP... хитро измислено, спор няма, но е голяма лудница е там. Най-удобният тул който съм попадал за работа с GP e : Group Policy Management Console Едно прилично описание тук и тук - някой ден дано ги прочета докрай тези manuals


Няма коментари: