вторник, май 10, 2005

Antivirus Solutions

В крайна сметка при избора на антивирусен солюшън се спрях на Panda Antivirus и TrindMicro . И двете фирми дистрибуторки на тези продукти предлагат 1-месечен тестов период в който идват инсталират софтуера и след това преценяваш дали да купиш или не. По едно време бях решил половината мрежа да й наинсталирам Panda, а на другата TrendMicro и така на всяка AV се падат по около 30 клиентски машини и 2 сервера;gateway-a нямам идея какво трябваше да се сложи на него. Добра идея ама така и не можах да си направя някаква таблица в която да вкарам реални показатели по които да сравня работата на двата продукта... какви и доколко вируси хващат няма как да го разбера (в работеща мрежа да пускам вируси с тестова цел не е оферта :))... единственното до което стигнах е натоварване на машината ама и това иди го хвани без някакъв мониторинг софтуер който да пази логове от мин. 2-3 седмици и да ми дава някакво средно аритметично; количеството дневни ъпдейти не е критерий от доста време насам; трафика който реализират AV clients към AV Servers не е постоянен,но дори да се различават драстично по този показател надали ще е нещо което ще окаже сериозно влияние в/у работата на мрежата... и така... в крайна сметка се спрях на TrendMicro - някак си по-раздвижена ми изглеждаше тяхната схема, имаха доста и различни допълнителни продукти като всеки от тях върши нещо определено, а не на Panda -> all in one; на место ще дойдат за първоначалнта инсталация и конфигурация; после ще ако се ми се налжи да ползвам някакъв съппорт пак на крака ще ми идват; еврестичният им метод за анализ на трафика е купен/краден от dr.WEB (а за него знам, че най-добрият на пазара), пък е цената им е по-добра от тази на PandaSoftware.
whatever... дано не ми се случва да си помисля "Ако бях избрал PandaAV..."

Няма коментари: